De la mélancolie et son expression stylistique dans quelques Chansons spirituelles de Marguerite de Navarre
نویسندگان
چکیده
This article examines melancholia and its stylistic rendering in three of Marguerite de Navarre’s Chansons spirituelles that do not deal with bereavement, namely Songs 29, 45, especially 34. The Queen uses various medical, philosophical, literary sources to describe melancholy, although she never quotes Aristotle or humoral medicine. same applies borrowings from the Imitation Christ, which enable her give a willful Christian response life’s sufferings. Most all, spiritualises love motifs used by Petrarch his Canzoniere, dolce pena concetto. is achieved thanks interpenetration Petrarch’s amorous vocabulary inner life discourse characters’ souls, tossed between euphoria suffering, their quest for divine love. study also reviews Marguerite’s use La Coche, la Comédie des quatre femmes l’Heptaméron, where it remains realm worldly concerns raises moral ethical questions.
منابع مشابه
la part de la créativité de l’écriture intime dans enfance de sarraute et les mots de sartre
اتوبیوگرافی یا زندگینامه نویسی که تاریخچه ی آن به دوران باستان برمیگردد، درطول قرنها دستخوش تغییرات بسیاری گشته تا به شکوفایی بی نظیروتحول نوین خود درقرن بیستم و تحت تاثیر روانکاوی و رمان نو دست یافته است. تحقیق حاضرتلاشی است برای ارائه ای درحد امکان دقیق ازبررسی مقایسه ای دواثرزندگینامه نویسی بسیار معروف قرن بیستم، یعنی کودکی ساروت و کلمات سارتربا هدف شناسایی نوع خلاقیت ونوآوری مشهود در این...
15 صفحه اولINTERVENTION SYMBOLIQUE DANS LE CHAMP SEMANTIQUE DE CERTAINES LOCUTIONS ET SON ROLE DANS LA FORMATION DECELLES-CI
متن کامل
ذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Studia Litteraria Universitatis Iagellonicae Cracoviensis
سال: 2022
ISSN: ['1897-3035', '2084-3933']
DOI: https://doi.org/10.4467/20843933st.22.008.15596